REGULAMIN
&1. Definicje
Na potrzeby Regulaminu, przyjmuje się następujące znaczenie poniższych pojęć:
Klient | osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, która zawiera ze Sprzedawcą za pośrednictwem Spółki umowę sprzedaży na odległość, której przedmiotem jest Towar; o ile postanowienia Regulaminu wyraźnie nie wskazują inaczej, zapisy dotyczące Klienta stosuje się odpowiednio również do Konsumenta |
Konsument | osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (zgodnie z art. 221 Kodeksu cywilnego), w tym również osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą dokonująca zakupu o charakterze niezawodowym, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej w zakresie w jakim przepisy prawa przyznają takiej osobie uprawnienia należne Konsumentowi, tj. jej uprawnienia do odstąpienie od umowy na zasadach przyznanych Konsumentowi, do stosowania przepisów o klauzulach niedozwolonych stosowanych we wzorcach umów oraz dotyczące odpowiedzialności z tytułu rękojmi za wady rzeczy sprzedanej. |
Regulamin | dostępny pod adresem https://fashion.kobietypro.pl/regulamin/, regulamin Platformy internetowej, który określa zasady i warunki korzystania z Platformy internetowej, a także prawa i obowiązki Sprzedawcy i Klienta i Spółki, w szczególności zasady korzystania ze Platformy internetowej, składania zamówień, dostarczania zamówień, płatności za zamówienia, postępowanie reklamacyjne oraz możliwość odstąpienia od umowy. |
Platforma internetowa | platforma internetowa działająca pod adresem https://fashion.kobietypro.pl/ umożliwiająca prezentowanie przez Sprzedawcę Towarów znajdujących się w jego ofercie oraz zawieranie transakcji pomiędzy Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Spółki. |
Spółka | Life Strategy Group spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie, adres: ul. Królewska 57, 30-081 Kraków wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa- Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy KRS pod nr: 0000952254, NIP: 6772474155, REGON: 521175897 |
Sprzedawca | podmiot, który zawarł ze Spółką umowę pośrednictwa w sprzedaży Towarów będących w jego ofercie przy pomocy Platformy internetowej. |
Towar | rzecz ruchoma/usługa, prezentowana za pośrednictwem Platformy internetowej, będąca przedmiotem umowy sprzedaży zawieranej na odległość pomiędzy Klientem i Sprzedawcą za pośrednictwem Platformy Internetowej i na zasadach określonych w Regulaminie. |
Użytkownik | podmiot korzystający z Platformy internetowej, w szczególności Klient |
Konto Użytkownika | fragment bazy danych zawierający dane indywidulanego Klienta, przekazywane Sprzedawcy przez Klienta dobrowolnie w celu realizacji zamówień, a także dane tworzące historię zamówień Klienta, dane dotyczące dokonanych wpłat z tytułu zamówień oraz inne istotne dane Klienta. |
Przerwa w Działaniu | awarie lub błędy techniczne spowodowane kłopotami ze sprzętem bądź oprogramowaniem uniemożliwiające lub utrudniające prawidłowe i nieprzerwane funkcjonowanie Platformy internetowej. |
Siła Wyższa | zdarzenie o charakterze nadzwyczajnym, niezależnym od woli Stron, niemożliwe do zapobieżenia przy zachowaniu należytej staranności, wynikłe z jakichkolwiek przyczyn zewnętrznych, w tym w szczególności takie wydarzenia jak katastrofy naturalne, uderzenie samolotu lub pocisku, pożar, powódź, szczególne warunki pogodowe (oblodzenie, opady śniegu), wojna, rabunek, zamieszki, rozruchy i inne niepokoje społeczne, legalne lub nielegalne strajki, powodujące obiektywną niemożność wykonywania przez Spółkę i Sprzedawcę działalności, w tym realizacji zamówień Klienta. |
&2. Postanowienia wstępne
- Regulamin zawiera postanowienia dotyczące założenia i utrzymania Konta Użytkownika oraz zasady zawierania umów sprzedaży, których przedmiotem są Towary, a także tryb składania i rozpatrywania reklamacji oraz odstąpienia od umowy.
- Korzystanie z Platformy Internetowej możliwe jest pod warunkiem:
- posiadania przez Użytkownika urządzenia z dostępem do sieci Internet;
- spełniania przez system informatyczny, z którego korzysta Użytkownik następujących minimalnych wymagań technicznych: przeglądarki internetowe w aktualnej wersji np.: Mozilla Firefox, Google Chrome, Internet Explorer, Safari OS, dowolny program do przeglądania plików w formacie PDF;
- posiadania przez Użytkownika adresu e-mail.
- Rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną:
- Konto Użytkownika;
- zawieranie umów sprzedaży na odległość, których przedmiotem są Towary, a których stronami są Sprzedawca i Klient;
- dodawanie opinii, komentarzy i ocen – Klient może dodać opinię lub komentarz do swojego zamówienia;
- przesyłanie wiadomości e-mail, w których Spółka potwierdza otrzymanie zamówienia, ewentualne otrzymanie płatności, przyjęcie zamówienia do realizacji;
- przeglądania Materiałów umieszczonych w ramach Platformy Internetowej
- Zamieszczone na stronach Platformy Internetowej treści, w tym opisy Towarów i ich ceny stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 kodeksu cywilnego. Charakter wiążący – na potrzeby zawarcia konkretnej umowy – zyskują one dopiero z chwilą wysłania przez Klienta zamówienia, które następuje poprzez kliknięcie przycisku “Zamawiam i płacę” lub o równoznacznej treści.
- Odwiedzając Platformę internetową jak też składając zamówienia Klient zobowiązany jest wyrazić zgodę na warunki zawarte w Regulaminie. Korzystanie z Platformy internetowej jest bezpłatne, ale wymaga akceptacji Regulaminu. Jedyne płatności jakie Klient zobowiązany jest ponieść, to koszty związane z zakupem Towaru od Sprzedawcy: cena Towaru, wartość dostawy, ewentualne koszty związane z płatnością, jeśli istnieją po stronie Klienta oraz koszty za dodatkowe usługi wybrane przez Klienta.
- Spółka udostępnia Regulamin wraz z Załącznikami na stronie głównej https://fashion.kobietypro.pl/, w zakładce „Regulamin”. Użytkownik może dowolnym momencie zapoznać się z treścią Regulaminu oraz pobrać, zapisać na trwałym nośniku lub sporządzić jego wydruk.
- W celu zapewnienia bezpieczeństwa przekazu komunikatów i danych w związku ze świadczonymi usługami, Spółka podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji przez osoby nieupoważnione danych osobowych przesyłanych w Internecie.
- Usługi świadczone przez Spółkę związane z Platformą internetową https://fashion.kobietypro.pl/, są dostępne dla Użytkowników 7 dni w tygodniu 24 godziny na dobę, z wyjątkiem przypadków określonych jako Siła Wyższa lub okoliczności powodujących Przerwę w działaniu.
- Użytkownik nie może dokonać zakupu za pośrednictwem Platformy internetowej anonimowo ani pod pseudonimem.
- Zakazane jest podczas korzystania z Platformy internetowej dostarczanie treści o charakterze bezprawnym, w szczególności poprzez przesyłanie takich treści za pośrednictwem formularzy dostępnych za pośrednictwem Platformy internetowej. Użytkownik jest zobowiązany do powstrzymania się od jakiejkolwiek aktywności, która mogłaby wpłynąć na prawidłowe funkcjonowanie Platformy internetowej, w tym do dostarczania treści o charakterze bezprawnym. Zabronione jest wykorzystywanie Platformy internetowej do celów innych niż jego przeznaczenie, w tym w szczególności rozsyłanie spamu, prowadzenie na stronie Platformy internetowej jakiejkolwiek działalności komercyjnej, reklamowej, promocyjnej itp., bez uprzedniej zgody Spółki.
- Spółka podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego funkcjonowania Platformy internetowej. Użytkownik powinien poinformować Spółkę o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu Platformy internetowej.
- Wszelkie reklamacje związane z funkcjonowaniem Platformy internetowej, Użytkownik może zgłaszać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: fashion@kobietypro.pl. W reklamacji Kupujący powinien podać imię i nazwisko, adres do korespondencji, a także rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem Platformy internetowej. Spółka będzie rozpatrywać wszelkie reklamacje w terminie do 14 dni od otrzymania reklamacji i poinformuje Użytkownika o jej rozstrzygnięciu na adres e-mail składającego reklamację.
&3. Konto Użytkownika
- Za pośrednictwem Platformy internetowej Spółka świadczy na rzecz Użytkownika usługę drogą elektroniczną w postaci Konta Użytkownika polegającą na utworzeniu i utrzymywaniu Konta Użytkownika. W Koncie Użytkownika przechowywane są dane Użytkownika oraz historia złożonych przez niego zamówień za pośrednictwem Platformy internetowej.
- Założenie Konta Użytkownika odbywa się poprzez wypełnienie i przesłanie, za pomocą automatycznego mechanizmu Platformy internetowej formularza rejestracyjnego. Z chwilą przesłania formularza rejestracyjnego, między Użytkownikiem a Spółką zawierana jest umowa o prowadzenie Konta Użytkownika. Umowa zawierana jest na czas nieokreślony, a Użytkownik może tę umowę wypowiedzieć ze skutkiem natychmiastowym w każdej chwili, usuwając konto.
- Założenie Konta jest bezpłatne i dobrowolne. Klient, przy zakładaniu Konta zobowiązany jest wypełnić wszystkie wymagane przy rejestracji pola zgodnie z istniejącym stanem faktycznym. Zakładając Konto Klient powinien wypełnić formularz rejestracyjny, w którym przekaże Sprzedawcy następujące dane: imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, adres (miejscowość, kod pocztowy, ulica, numer domu/ mieszkania), a także utworzy indywidulane hasło umożliwiające mu logowanie się do Konta Użytkownika. Do dokonania skutecznej rejestracji Użytkownik zobowiązany jest zapoznać się z Regulaminem oraz Polityką Prywatności realizowaną przez Spółkę i zaakceptować ich treść. Proces rejestracji kończy się utworzeniem Konta Użytkownika. Dodatkowo Użytkownik może wyrazić zgodę na otrzymywanie ofert promocyjnych od partnerów Spółki, a także otrzymywanie newslettera.
- Po zakończeniu rejestracji, każdorazowe logowanie do Konta Użytkownika wymaga podania wskazanego przy rejestracji adresu e-mail Użytkownika oraz utworzonego podczas procesu rejestracji indywidulanego hasła. Dane podane przy rejestracji Konta Użytkownika mogą zostać zmienione po zalogowaniu się na Konto Użytkownika.
- W celu usunięcia Konta Użytkownika należy skontaktować się ze Spółką wysyłając wiadomość na adres email: fashion@kobietypro.pl lub telefonicznie na numer +48 501 427 274 – opłata zgodna z taryfą operatora.
&4. Zakup Towarów
- Klient decydując się na zakup Towaru składa zamówienie za pośrednictwem strony internetowej https://fashion.kobietypro.pl/. Do korzystania z Platformy internetowej oraz składania zamówienia niezbędne jest zachowanie przez Użytkownika minimalnych wymagań systemowych, o których mowa w § 2 ust. 2.
- W celu złożenia zamówienia Klient, znajdujący się na stronie internetowej Platformy internetowej dokonuje:
- wyboru zamawianych Towarów/zamawianego Towaru
- wyboru sposobu dostawy oraz wskazania adresu dostawy;
- wyboru dokumentu zakupu (faktura, paragon);
- wyboru sposobu płatności;
- wyboru opcji dodatkowych (jeśli takie będą dostępne).
- Do skutecznego złożenia zamówienia konieczne jest również podanie przez Klienta wymaganych w formularzu zamówienia danych osobowych oraz adresu aktywnego konta pocztowego (e-mail), na który zostanie wysłana informację o przyjęciu zamówienia oraz przekazanie danych niezbędnych do wykonania dostawy towaru, w sposób wybrany przez Klienta. Do złożenia zamówienia konieczne jest również, aby Klient zapoznał się z Regulaminem oraz Polityką Prywatności realizowaną przez Spółkę i zaakceptował ich treść, a następnie wysłanie zamówienia poprzez naciśnięcie przycisku “Zamawiam i płacę” lub innego o równoznacznej treści. Wysłanie przez Klienta formularza zamówienia stanowi wiążące oświadczenie woli zawarcia ze Sprzedawcą umowy sprzedaży zawartej na odległość, zgodnie z treścią Regulaminu.
- Złożenie zamówienia nie wymaga posiadania przez Klienta Konta Użytkownika. Klient posiadający Konto może składać zamówienia po zalogowaniu się na swoje Konto.
- Spółka ma prawo zwrócić się do Klienta z prośbą o dodatkowe potwierdzenie zamówienia w przypadku uzasadnionych wątpliwości, co do danych podanych przez Klienta lub też tożsamości Klienta.
- Umowę sprzedaży na odległość traktuje się jako zawartą w chwili przyjęcia przez Spółkę w imieniu Sprzedawcy formularza zamówienia, czego potwierdzeniem jest wyświetlenie Klientowi komunikatu potwierdzającego przyjęcie zamówienia i podanie jego numeru.
- Po zawarciu umowy sprzedaży na odległość, Klient otrzymuje w formie wiadomości e-mail potwierdzenie złożonego zamówienia zawierające: potwierdzenie przyjęcia zamówienia z uwzględnieniem wszystkich istotnych elementów zamówienia.
- Czas realizacji zamówienia wynosi od 1 do 30 dni roboczych licząc od dnia zaksięgowania płatności. Czas realizacji zamówienia jest liczony od momentu uzyskania pozytywnej autoryzacji płatności lub w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem lub kartą płatniczą – od dnia zaksięgowania wpłaty przez Kupującego na rachunku bankowym Sprzedawcy. Szacowany czas realizacji jest także uwzględniony przy każdorazowym zamówieniu końcowym po wybraniu opcji dostawy przez Kupującego. Zamówienia realizowane są w kolejności ich składania.
- W przypadku niedostępności zamówionego Towaru lub powstałej z innych przyczyn niemożliwości realizacji zamówienia Klienta lub też nadmiernych trudności przy realizacji zlecenia, Spółka zawiadomi o tej okoliczności Klienta najpóźniej w terminie 3 (trzech) dni roboczych licząc od daty zawarcia umowy i zaproponuje Towar o podobnych parametrach lub zwróci Klientowi wpłacone pieniądze. Powiadomienie zostanie wysłane na adres e-mail wskazany przez Klienta w formularzu zamówienia lub przekazane telefonicznie
- W przypadku niedostępności części lub całości Towarów objętych zamówieniem Klienta lub zaistnienia innych przyczyn uniemożliwiających realizację zamówienia w czasie przewidzianym w zamówieniu (np. wystąpienia Siły Wyższej) Klient jest informowany o stanie zamówienia i podejmuje decyzję o sposobie jego realizacji. Klient w takim przypadku może według własnego uznania:
- zlecić częściową realizację zamówienia, przez co rozumie się realizację na rzecz Klienta zamówienia dotyczącego wyłącznie dostępnych Towarów, Sprzedawca zostaje zwolniony z obowiązku realizacji zamówienia na Towary niedostępne, przy czym musi zwrócić Klientowi nadpłatę wynikającą z częściowej realizacji zamówienia,
lub
- anulować całość zamówienia, przez co rozumie się rezygnację przez Klienta z dotychczasowego zamówienia i zwolnienie Sprzedawcy z obowiązku realizacji zamówienia tak w całości jak w części, a także powstanie po stronie Sprzedawcy obowiązku zwrotu uiszczonej przez Klienta ceny.
&5. Ceny Towarów. Koszty
- Wszystkie ceny Towarów zamieszczone na stronie Platformy internetowej:
- podawane są w złotych polskich (PLN),
- zawierają podatek VAT,
- nie zawierają informacji dotyczących kosztów dostawy oraz ceny usług dodatkowych.
- Cena podana przy każdym Towarze jest wiążąca dla Sprzedawcy oraz Klienta
- Koszty dostawy zamówienia podawane są osobno przy podsumowaniu zamówienia.
- Koszty dodatkowe takie jak koszty niektórych opakowań lub innych dodatkowych usług zamówionych przez Klienta, płatne dodatkowo, zostaną podane w wiadomości do Klienta na ekranie podsumowania przed ostatecznym zatwierdzeniem zamówienia.
- Spółka zastrzega sobie prawo do dokonywania modyfikacji cen Towarów, przeprowadzania i odwoływania promocji i wyprzedaży okresowych lub wprowadzania w nich jakichkolwiek zmian. Uprawnienie to nie ma jednak wpływu na ceny Towarów w zamówieniach złożonych przed datą wejścia w życie warunków promocji, zmiany ceny lub wyprzedaży.
&6. Metody płatności
- Klient dokonując zakupów z pośrednictwem Platformy internetowej ma możliwość dokonania płatności w formie szybkiego przelewu, system płatności PAYNOW, PAYU lub BLIK lub przy użyciu karty płatniczej obsługiwanej przez Bluemedia: Visa, Visa Electron, Mastercard, MasterCard Electronic, Maestro.
- Płatności za Towar można dokonać w sposób wybrany w momencie składania zamówienia. Brak wpłaty po upływie 3 dni roboczych od złożenia zamówienia jest równoznaczny z rezygnacją z zamówienia.
- Podmiotem świadczącym obsługę płatności online w zakresie płatności kartami jest PAYU.
- Płatności dokonywane są na rzecz Spółki, która na zasadach ustalonych odrębnie ze Sprzedawcą przekazuje mu otrzymane od Klienta środki.
- Spółka, w imieniu Sprzedawcy może ustalić z Klientem inne, szczególne warunki i formy płatności. W takim wypadku obowiązują warunki i formy płatności wskazane z zamówieniu potwierdzonym przez Spółkę w imieniu Sprzedawcy jako przyjęte do realizacji i spełnienia wszelkich dodatkowych wymogów związanych z uzgodnionymi warunkami lub formą płatności.
- Jeżeli Klient chce otrzymać fakturę VAT na stronie https://fashion.kobietypro.pl/ powinien w procesie składania zamówienia poinformować o tym Spółkę i wyrazić zgodę na wysłanie faktury VAT na wskazanego przez niego maila, poprzez zaznaczenie odpowiedniej opcji. W przypadku problemów z zaznaczeniem powyższej opcji Klient przesłała do Spółki ww. informacje drogą mailową z danymi: (numer zamówienia wraz z danymi osobowymi) na adres: fashion@kobietypro.pl.
&7. Dostawa
- Za dostawę Towaru do Klienta odpowiada Sprzedawca, któremu Spółka przekazuje wszelkie dane przekazane przez Klienta przy składaniu zamówienia.
- Składając zamówienie Klient dokonuje wyboru sposobu dostawy poprzez zaznaczenie właściwej opcji. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość zmiany wybranego przez Klienta sposobu dostawy bez dodatkowych kosztów dla Klienta.
- Czas dostawy zamówienia do Klienta zależny jest od wybranej przez Kupującego metody dostawy i liczony jest od dnia zrealizowania zamówienia zgodnie z § 4 ust. 8 Regulaminu.
- W przypadku, gdy nie dojdzie do odbioru Towaru przez Klienta, czego efektem będzie zwrot Towaru do Sprzedawcy – Sprzedawca może odstąpić od umowy sprzedaży. Odstąpienie od umowy następuje poprzez złożenie Klientowi oświadczenia w postaci wiadomości mail na adres maila wskazany przez Klienta.
- W sytuacji wskazanej w pkt 4, Sprzedawca za pośrednictwem Spółki niezwłocznie zwróci Klientowi otrzymaną płatność za zakupiony przez Klienta Towar.
- Do każdej dokonanej sprzedaży wystawiony zostanie odpowiedni dokument końcowy wysłany na adres podany przez Klienta.
- Aktualnie dostępne sposoby dostawy to: DPD, InPost.
- Klient odbierając przesyłkę z zamówieniem, powinien sprawdzić stan przesyłki. W przypadku stwierdzenia zniszczenia lub naruszenia opakowania powinien, w przypadku dostawy za pośrednictwem formy kurierskiej w obecności kuriera, sporządzić protokół stwierdzonych szkód w przesyłce i poinformować o tym fakcie Spółkę lub Sprzedawcę.
- Jeżeli przesyłka nie zawiera wskazanego w zamówieniu Towaru bądź doręczony Towar jest różny od zamówionego bądź Towar jest uszkodzony, Klient ma prawo odmówić przyjęcia przesyłki, o czym powinien niezwłocznie poinformować Spółkę lub Sprzedawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej fashion@kobietypro.pl lub telefonicznie na numer +48 501 427 274
- W razie wątpliwości bądź braku przeciwstawnego dowodu, dane informatyczne, posiadane przez Sprzedawcę i Spółkę jak również dane posiadane przez dostawców usług kurierskich przechowywane zgodnie z odpowiednimi zasadami bezpieczeństwa oraz stanowią dowód wszystkich transakcji między Sprzedawcą a Klientem.
- Spółka dokonuje archiwizacji zamówień na odpowiednim nośniku, zgodnie z obowiązującymi przepisami. Klient ma dostęp do danych zamówienia za pośrednictwem swojego Konta Użytkownika a w przypadku, w którym Klient nie posiada Konta Użytkownika za pośrednictwem linka internetowego, który otrzymuje w mailu potwierdzającym przyjęcie zamówienia. W każdym jednak przypadku Spółka rekomenduje zachowanie wiadomości potwierdzającej złożone przez Klienta zamówienie.
&8. Promocje
- Do sprzedaży prowadzonej w formie promocji oraz wyprzedaży przeznaczona może być ograniczona liczba Towarów. Realizacja zamówień następuje według kolejności wpływania potwierdzonych zamówień, aż do wyczerpania się zapasów objętych wyprzedażą lub Promocją.
- Każda wyprzedaż lub Promocja odbywa się na zasadach określonych w odrębnym regulaminie, który zostanie opublikowany na stronie Platformy internetowej.
&9. Odstąpienie od umowy Konsumenta
- Zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta(Dz. U. 2014 poz. 827) Konsument może odstąpić od umowy bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od daty odebrania przesyłki. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy powinno zostać złożone na piśmie, a Konsument może posłużyć się wzorem oświadczenia o odstąpieniu od umowy, który stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu. Do zachowania 14-dniowego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem na adres: fashion@kobietypro.pl
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
- O ile Sprzedawca po otrzymaniu oświadczenia o odstąpieniu od umowy, nie zaproponuje Konsumentowi odbioru towaru, Konsument jest zobowiązany zwrócić towar najpóźniej w ciągu 14 dni od dnia odstąpienia od umowy wraz z oświadczeniem o zwrocie na adres Sprzedawcy wskazany na stronie https://fashion.kobietypro.pl/. Na kopercie powinna znaleźć się adnotacja ”Odstąpienie od umowy”. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie towaru przed jego upływem.
- Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Towaru, chyba że Sprzedawca zgodził się je pokryć. Konsument poniesie bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy, w wysokości pobieranej przez operatora pocztowego. Jeżeli dostarczona Konsumentowi rzecz nie może zostać w zwykły sposób odesłana za pośrednictwem operatora pocztowego. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru, przy czym wysokość tych kosztów szacowana jest maksymalnie na kwotę około 100 PLN.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu wszystkich dokonanych przez Konsumenta płatności, w tym kosztów dostawy, w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Zwrot należności zostanie dokonany przy użyciu takiego samego sposoby zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyrazi zgodę na dokonanie zwrotu w inny sposób, przy czym inny sposób nie będzie wiązał się z koniecznością ponoszenia przez Konsumenta dodatkowych kosztów.
- W przypadku, gdy zwracany Towar posiada wady, które powodują zmniejszenie jego wartości, a związane są z korzystaniem przez Konsumenta z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru, Sprzedawca jest uprawiony do potrącenia z kwoty zwracanej Konsumentowi, kwoty, o którą zmniejszyła się wartość Towaru.
- Sprzedawca może sam dokonać odbioru Towaru od Konsumenta. Jeśli Sprzedawca nie złoży Konsumentowi propozycji odbioru od niego Towaru, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu odesłania Towaru, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi w przypadku umów:
- o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia utraci prawo odstąpienia od umowy;
- w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
- w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;
- w której Konsument wyraźnie żądał, aby przedstawiciel Sprzedawcy do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Sprzedawca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania Konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;
- w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
- zawartej w drodze aukcji publicznej;
- świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
- dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
&10. Odpowiedzialność za wady
- Sprzedawca odpowiada przed Konsumentem z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne sprzedawanych towarów. Wada fizyczna polega na niezgodności Towaru sprzedanego z umową. W szczególności Towar sprzedany jest niezgodny z umową, jeżeli:
- nie ma właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia;
- nie ma właściwości, o których istnieniu Sprzedawca zapewnił Klienta, w tym przedstawiając próbkę lub wzór;
- nie nadaje się do celu, o którym Klient poinformował Sprzedawcę przy zawarciu umowy, a Sprzedawca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia;
- został Klientowi wydany w stanie niezupełnym.
- Uprawnienia dotyczące rękojmi w stosunkach między przedsiębiorcami są wyłączone.
- Towar ma wadę fizyczną także w razie nieprawidłowego zamontowania i uruchomienia, jeżeli czynności te zostały wykonane przez Sprzedawcę lub osobę trzecią, za którą Sprzedawca ponosi odpowiedzialność, albo przez Konsumenta, który postąpił według instrukcji otrzymanej od Sprzedawcę.
- Wada prawna Towaru rozumiana jest jako sytuacja, w której sprzedany Klientowi Towar nie stanowił własności Sprzedawcy albo jeżeli jest obciążony prawem osoby trzeciej, a także jeżeli ograniczenie w korzystaniu lub rozporządzaniu towaru wynika z decyzji lub orzeczenia właściwego organu.
- Sprzedawca jest odpowiedzialny z tytułu rękojmi za wady fizyczne, które istniały w chwili wydania Towaru lub tkwiły w tej chwili w Towarze.
- W przypadku stwierdzenia wystąpienia wady Klientowi przysługuje prawo do złożenia reklamacji. Uprawnienie to przysługuje w ciągu 2 (dwóch) lat od daty doręczenia Towaru. W wyżej wskazanym przypadku Klient powinien odesłać towar przesyłką pocztową ekonomiczną, na koszt Sprzedawcy na adres: LIFE STRATEGY GROUP SP Z O.O. ul. Królewska 57, 30-081 Kraków wraz z adnotacją „REKLAMACJA”. Jeżeli Klient wybrał sposób dostawy inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy, Sprzedawca nie zwraca Klientowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów. Do odsyłanego Towaru należy dołączyć dowód potwierdzający dokonanie zakupu Towaru wraz z wypełnionym drukiem reklamacji, który może zostać pobrany ze strony internetowej https://fashion.kobietypro.pl/, a który stanowi Załącznik nr 2 do Regulaminu.
- Sprzedawca, najpóźniej w ciągu 14 dni od daty otrzymania przesyłki z reklamowanym Towarem, ustosunkuje się do złożonej reklamacji i poinformuje Klienta o dalszym postępowaniu.
- Sprzedawane za pośrednictwem Platformy internetowej Towary mogą być objęte gwarancją udzieloną przez ich producentów bądź dystrybutorów.
- W przypadku Towaru, na który producent lub dystrybutor udzielił gwarancji, Klient może reklamować Towar posiadający wady, korzystając z uprawnień wynikających z udzielonej gwarancji – w tym wypadku Klient reklamuje produkt bezpośrednio do gwaranta (podmiotu udzielającego gwarancji), a Sprzedawca może być tylko pośrednikiem przekazującym reklamację. Klient według swego wyboru może zgłosić się bezpośrednio do serwisu gwarancyjnego albo do Sprzedawcy.
- Klient może dochodzić uprawnień z tytułu rękojmi niezależnie od uprawnień wynikających z gwarancji.
- Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Między innymi, Konsument ma możliwość: zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięciu sporu wynikłego z zawartej umowy sprzedaży lub zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Kupującym a Sprzedawcą lub skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika prawa konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.
- Bardziej szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, Konsument może szukać na stronie internetowej http://polubownie.uokik.gov.pl.
- Konsument może również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
&11. Dane osobowe i pliki cookies
- Zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych oraz wykorzystywania plików cookies znajdują się w polityce prywatności dostępnej pod adresem https://fashion.kobietypro.pl/polityka-prywatnosci/.
- Składając zamówienie lub zakładając Konto Użytkownika Klient wyraża zgodę na umieszczenie swoich danych osobowych w bazie danych Sprzedawcy i Spółki oraz na ich przetwarzanie w procesie korzystania ze Platformy internetowej, w tym w szczególności na ich przetwarzanie dla celów realizacji umowy. Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne, jednakże brak zgody na przetwarzanie przez Spółkę i Sprzedawcę danych osobowych może uniemożliwiać świadczenie przez Spółkę usług drogą elektroniczną oraz dokonywanie przez Klienta zakupów Towarów. Klient ponosi odpowiedzialność za podanie nieprawdziwych danych osobowych. W celu prawidłowej realizacji umowy Klient powinien aktualizować swoje dane.
- Klient ma prawo dokonania zmiany bądź uzupełnienia udostępnionych danych osobowych. Dane osobowe mogą być zmieniane lub usuwane po zalogowaniu się na Konto lub poprzez wysłanie informacji do Sprzedawcy w formie mailowej na adres: fashion@kobietypro.pl
- Dane osobowe są chronione zgodnie obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa polskiego i europejskiego w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osób nieuprawnionych.
- W przypadku wyrażenia przez Klienta dodatkowej zgody, Spółka może przetwarzać dane osobowe Klienta również w celach marketingowych, w tym w szczególności w celu przesyłania Klientowi informacji handlowych drogą elektroniczną.
&12. Awarie i Przerwy techniczne
- W przypadku wystąpienia Przerwy w Działaniu, Spółka zastrzega sobie prawo do tego, że Platforma internetowa nie będzie funkcjonowała prawidłowo przez czas usuwania przyczyn powodujących wystąpienie Przerwy w Działaniu.
- O wszelkich Przerwach Technicznych polegających na awarii strony internetowej Spółka będzie się starała powiadamiać Użytkowników.
- O planowanych przerwach technicznych Spółka poinformuje Użytkowników na stronie internetowej https://fashion.kobietypro.pl/. Przerwy techniczne powinny następować w godzinach nocnych tak, aby przerwa techniczna była w jak najmniejszy stopniu odczuwalna dla Użytkownika.
- W przypadku, gdy na skutek Przerwy w Działaniu po stronie Użytkownika powstanie szkoda rozstrzygnięcie ewentualnych rekompensatach dla Użytkownika Spółka podejmuje każdorazowo po usunięciu błędów czy awarii, uwzględniając ich rodzaj, długość trwania i skalę negatywnych skutków dla Użytkownika.
&13. Postanowienia końcowe
- Spółka zastrzega sobie prawo do wprowadzania oraz odwoływania ofert, promocji oraz do zmiany cen Towarów prezentowanych za pośrednictwem Platformy internetowej bez uszczerbku dla praw nabytych przez Klienta, w tym w szczególności warunków umów zawartych przed dokonaniem zmiany.
- Spółka zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu. Wszelkie zmiany Regulaminu wchodzą w życie w terminie wskazanym przez Spółkę. Zamówienia złożone przed datą wejścia w życie zmian do Regulaminu są realizowane na podstawie zapisów obowiązujących w dniu złożenia zamówienia.
- Użytkownicy, którzy posiadają Konto Użytkownika, o każdej zmianie Regulaminu zostaną powiadomieni pocztą elektroniczną na adres e-mail przypisany do konta. W przypadku braku akceptacji treści nowego Regulaminu, Użytkownik ma prawo w każdym czasie wypowiedzieć umowę o prowadzenie konta poprzez usunięcie konta lub złożenie Spółce stosownego oświadczenia, w dowolnej formie, o wypowiedzeniu umowy o prowadzenie konta.
- Umowa sprzedaży zawierana jest między Klientem a Sprzedawcą. Platforma internetowa jest wyłączną własnością Spółki i w odniesieniu do Towarów służy wyłącznie do pośrednictwa w zawieraniu umów sprzedaży pomiędzy Klientem a Sprzedawcą. Spółka nie ponosi odpowiedzialności za działania lub zaniechania Sprzedawcy względem Klienta.
- Śródtytuły znajdujące się w Regulaminie mają jedynie znaczenie orientacyjne dla Klientów i nie stanowią wiążącej treści Regulaminu.
- Spółka nie ponosi odpowiedzialności lub może ponieść ograniczoną odpowiedzialność za blokowanie przez administratorów serwerów przesyłania wiadomości na adres e-mail wskazany przez Klienta oraz za usuwanie i blokowanie wiadomości e-mail przez oprogramowanie zainstalowane na komputerze używanym przez Klienta. Spółka nie ponosi odpowiedzialności lub może ponieść ograniczoną odpowiedzialność za działania będące następstwem posiadania sprzętu niespełniającego wymagań systemowych. Odpowiedzialność Spółki może być wyłączona lub ograniczona w przypadku wystąpienia zdarzeń Siły Wyższej.
- Spółka nie ponosi odpowiedzialności lub może ponieść ograniczoną odpowiedzialność za błędy powstałe przy obsłudze zamówienia lub powstałych w wyniku wykonywania innych dyspozycji Klienta, powstałych wskutek przekazania przez Klienta błędnych, nieaktualnych lub też fikcyjnych danych.
- Spółka nie ponosi odpowiedzialności lub może ponieść ograniczoną odpowiedzialność za transakcje dokonane przez nieuprawnione osoby trzecie, które uzyskały dostęp do Konta Użytkownika lub też innych danych autoryzacyjnych Klienta w wyniku niedochowania przez Klienta zasad ostrożności przy użytkowaniu adresu email i hasła do Konta Klienta.
- Jeżeli którekolwiek z postanowień Regulaminu okaże się nieważne lub niemożliwe do wykonania, pozostanie to bez wpływu na pozostałe postanowienia Regulaminu, które pozostaną skuteczne i wiążące dla Klienta, Sprzedawcy i Spółki, a Spółka niezwłocznie podejmie niezbędne kroki w celu zastąpienia nieważnego lub niemożliwego postanowienia innym postanowieniem, możliwie najbliższym intencji wyrażonej w postanowieniu zastępowanym.
- Załączniki do Regulaminu mają równą moc, co Regulamin i obowiązują w tym samym zakresie.
- W kwestiach nieuregulowanych zastosowanie znajdują przepisy prawa polskiego, w tym zwłaszcza ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku kodeks cywilny oraz ustawy z dnia z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
- We wszelkich kwestiach dotyczących zakupów za pośrednictwem Platformy internetowej można kontaktować się poprzez e-mail fashion@kobietypro.pl lub po numerem telefonu +48 501 427 274 – opłata za połączenie zgodnie z taryfą operatora.
- Regulamin obowiązuje od dnia 01.08.2022. Każda zmiana Regulaminu wymaga zamieszczenie na stronie internetowej, o planowanej zmianie Regulaminu Spółka będzie informowała na swojej stronie internetowej co najmniej na 7 dni przed zmianą.